Від рослинних настоїв до новітніх формул: як змінилася б’юті-рутина українок споконвіку до зараз
Догляд за шкірою обличчя, тілом й волоссям завжди був в пріоритеті серед українських дівчат та жінок як у селищах, так й у великих містах. Доглянутий вигляд був свідченням доброго здоров’я і здібності піклуватися про себе. Ми вирішили проаналізувати наскільки розвинувся б’юті-світ українок та пригадали, чим дівчата користувалися раніше, та які засоби обираюсь зараз.
З чого почалася українська краса?
Як розвивалася культура догляду за собою?
Що ми знаємо про б’юті-світ зараз?
З чого почалася українська краса?
Ще якихось двісті років тому здорове волосся, сяюча шкіра, рум’яні щічки і гарно підкреслені очі були ознакою не тільки вмілого використання б’юті-засобів, але й свідчили про любов дівчат та жінок до себе. Догляд був певним ритуалом, особливостями якого обмінювалися між собою. Найефективніші поради передавалися від бабусь, матерів та більш досвідчених подруг до дівчат, модернізуючись й стаючи ефективнішими з кожним наступним поколінням.
Доглянута шкіра, приваблива статура та тугі коси перш за все символізували добре здоров’я. Проте за такими ознаками раніше характеризували й дівчину у соціальному на побутовому планах, вважаючи що вона не цурається роботи по хаті, легко порається на городі чи з худобою, знаходить час на себе та на посиденьки з подругами. А свята, які й донині поважають в Україні, як от Зелені свята та Івана Купала, були днями, коли рослини та вода набували сакрального, ба навіть, містичного значення, і шанувалися з окремою любов’ю. В такі особливі дні дівчата прокидалися дуже рано, щоб встигнути вмитися росою та назбирати польових рослин, аби настояти на них воду для вмивання.
Навіть сьогодні ця тенденція є помітною – протягом останніх років зростає попит на натуральну косметику. Світові та локальні бренди доглядової та декоративної косметики активно звертають увагу на природні інгредієнти та натхненно використовують їх у своїх засобах. Це відбувається з багатьох причин, серед яких здатність новітніх технологій максимально ефективно обробляти натуральну сировину. Українські бренди косметики відомі здібністю виготовляти засоби з рослинними інгредієнтами та використанням сучасних технологій, за допомогою яких косметичні засоби створюють світові бренди, щоб у повній мірі розкрити властивості знайомих рослин, поєднуючи їх з іншими дієвими компонентами.
Трави зазвичай використовували для очищення, хоча відвари з них слугували різним потребам:
Звіробій, календула та хвощ для жирної та комбінованої шкіри.
Ромашка, липа, пелюстки троянд та шипшина, м’ята для нормальної шкіри.
Череда, любисток та чебрець, щоб заспокоїти шкіру.
Натомість молочні продукти, завдяки своїй лагідній текстурі, завжди славилися зволожуючою дією, а прохолодна чиста вода – ефектом тонізації та освіження.
Як розвивалася культура догляду за собою?
Оскільки розвиток не стояв на місці і культура краси й догляду за собою ставала все більш популярною, традиційні рецептури відварів та кремів перейшли з селищ до міст. Щоденний ритуал догляду за собою набував наукового підґрунтя й закріплювався у щоденному житті, як необхідна річ, від якої залежить і здоров’я, і стан шкіри, і ментальний стан, і термін, який вже впенено закріпився у сучасному суспільстві – self-love.
З розвитком технологій, повсякденний догляд за собою ставав все більш уживаним і водночас був менш доступним. З часом, коли з’явилося більше косметичних брендів, які для виготовлення засобів використовують різноманітне обладнання, можливість придбати ефективні косметичні засоби з’явилася у більшості дівчат. Так, разом з б’юті-брендами, які почали виробляти ефективні засоби, з’явилася ціла індустрія краси, яка й донині пропонує засоби для будь-яких потреб та за будь-яку ціну.
Наразі ми є свідками глобального розвитку індустрії і маємо можливість експериментувати з доглядом за тілом, обличчям і волоссям, пробуючи нові засоби. А використання притаманних українській традиції рослинних інгредієнтів у догляді за шкірою набуває все більш осучаснених та ефективних втілень, які просувають турботу про себе на новий рівень..
Що ми знаємо про б’юті-світ зараз?
Сучасні косметичні бренди часто базують свої продукти на натуральному складі, а обираючи засоби для ритейлу, ми надаємо перевагу формулам, які гармонійно поєднують в собі знайомі нам рослинні компоненти, активні інгредієнти, на кшталт кислот і вітамінів, й прогресивні технології виробництва.
Український ринок краси є доволі розвинутим – сучасні технології разом з екзотичними інгредієнтами, серед яких водорості, авокадо чи слиз равликів, поєднуються зі знайомими нам здавна компонентами, щоб отримати ефективний і корисний засіб. Не нехтуємо й додатковими компонентами: ретинол, кислоти, SPF, антиоксиданти, вітамін С, гіалуронова кислота та інше можна знайти на б’юті-поличці майже кожної дівчини.
Завдяки технологічному прогресу, майже кожен активний інгредієнт має декілька постатей і поєднань, через які поліпшується якість та ефективність кожного другого засобу. Знайома всім гіалуронова кислота, яка є одним з найпопулярніших інгредієнтів у косметології, буває різна. Сучасні апарати та наукові дослідження дозволяють знаходити ідеальні комбінації інгредієнтів та створювати іх найбільш ефективну та корисну концентрацію. До прикладу, достатньо звернути увагу на прогресивні засоби, як от рідкі кристали Cosmedix з розгладжуючим ефектом, екстрамозіми iS Clinical, які попереджають подразнення ДНК і мають омолоджуючий ефект чи фотозіми Rejudicare, які сприяють відновленню клітин ДНК.
Озираючись на сотні років назад і аналізуючи те, що відбувається з ритуалом догляду за собою зараз, бачимо, що ми так само як і наші попередниці, цінуємо відчуття ком’юніті та підтримки. Догляд за тілом був та залишається не тільки важливим етапом турботи про гігієну та стан шкіри й волосся, але й має антистресовий ефект, який є проявом уваги та любові до себе. Розуміння власних потреб й можливість розділити приємні моменти з догляду з близькими чи подругами, додає енергії життю, а довіра до сучасних технологій дозволяє пришвидшити результат догляду й надовго зберегти його ефективність.
Помічаючи зацікавленість українок у якісних та сучасних засобах, FABO активно знайомить дівчат з технологічними міжнародними б’юті-брендами, які миттєво закохують у свої формули та дієвість.
Журнал
3/03/2023